koolhydraatarme weekmenu's
EAT

Koolhydraatarme weekmenu’s

 

Positief met eten omgaan en weer genieten.

Na maanden voorbereiding, een testgroep van ruim 100 deelnemers en nog veel kleine aanpassingen is het nieuwe programma vanaf 1 september 2016 online! De hele week gevarieerd en gezond eten, in je eentje of met je hele gezin en dit zonder snelle suikers, pakjes en zakjes. En dat noemen we:

365 Dagen Gezond Slank!

Vaak is het lastig om je eetpatroon te veranderen, het vereist creativiteit en doorzettingsvermogen om steeds weer nieuwe variaties te bedenken op je maaltijden. En laat dat nou hetgeen zijn wat je met 365 Dagen Gezond Slank ontvangt! 52 weken per jaar staat er een weekmenu voor je klaar! Ontbijt, lunch, snack en diner recepten zijn helemaal voor je uitgedacht zodat je een goede balans en variatie hebt in je maaltijden.  En een database met nog veel meer recepten!

Aangepast op de verschillende seizoenen, rekening gehouden met feestdagen en je kunt ze zelf aanpassen op het aantal gezinsleden. De weekmenu’s helpen je om je week goed in te delen en genoeg te variëren zodat je je lichaam blijft verrassen. En met de ingrediënten (vrijwel allemaal gewoon bij de supermarkt verkrijgbaar) maak je in een handomdraai gezonde gerechten.

Persoonlijk contact & support via de besloten Facebook groep en mail

In de besloten Facebookgroep kan je je ervaringen delen en je vragen stellen. Als je het leuk vindt kan je ook eigen variaties hier posten of foto’s van hoe het er bij jou uitziet. Ik ben dagelijks in de groep om te antwoorden op de vragen. Heb je iets persoonlijk dan kan je me natuurlijk ook privé mailen.

Geen snelle koolhydraten

Geen snelle koolhydraten maar volop variatie met gezond eten en eventueel is alles te bereiden zonder koemelkproducten, die keuze is aan jou. Met nieuwe recepten en ideeën maak je van oude en vertrouwde ingrediënten weer nieuwe combinaties. Alle ingrediënten zijn overal te verkrijgen, de meeste gewoon in de supermarkt!

Bepaalde voedingsstoffen kan je soms beter vervangen, ik leg bij elk recept meteen aan je uit wat de eventueel een betere keuze is en waarom. En ook welke ingrediënten je eventueel kan vervangen of toevoegen voor andere gezinsleden.

Bekijk hier het filmpje en lees de ervaringen van andere gebruikers

Leren luisteren naar je lichaam

Je leert te luisteren naar je lichaam en te ondervinden wat gezond eten met je doet. Dus geen vast streng stramien over hoeveelheden. Op deze manier heb je niet meer het gevoel dat je jezelf aan het straffen bent met een dieet, maar juist aan het belonen bent met lekker eten.


Minder keer naar de supermarkt

Het boodschappenlijstje is zo gemaakt dat de hoeveelheden automatisch worden aanpast met het aantal personen die mee-eten. Met deze receptentool voor jou geen stress meer in de supermarkt!

Met deze overzichtelijke weekmenu’s plan je snel en simpel je week in en hoef je maar 1 of 2 keer per week boodschappen te doen. Daardoor ook minder verleidingen in de winkel én dus tijdsbesparing!

Door de eenvoudige recepten en korte instructies is het allemaal snel te bereiden en zo hoef je niet lang in de keuken staan. Je krijgt automatisch nieuwe ideeën om meer te combineren en zo kan jij ook kan koken zonder zakjes en pakjes.

    • Afvallen zonder trek: Eet lekker, geniet van voedende maaltijden en tussendoortjes zonder het gevoel te hebben op dieet te zijn. Dus geen honger!
    •  Elke week een nieuw menu: Maar liefst 52 weken lang krijg je elke week een nieuw overzicht. Zit er iets bij wat je niet lekker vindt dan heb je ten alle tijden de keuze om te variëren met meer dan 300 recepten.
    • Geen calorieën tellen! De verhouding eiwitten, vetten en langzame koolhydraten is waar het om gaat en dat is al voor jou uitgedacht, het enige wat jij nog mag doen is genieten.

Vandaag beginnen en ontdek hoe fijn eten kan zijn!

Let op, dit is geen tijdelijk crash dieet! 365 Dagen Gezond Slank is een andere manier van eten, iets wat je je hele leven kan vol houden, alleen, met zijn tweeën of met je hele gezin. Je leert om zelf keuzes te maken. Hierdoor kan je afvallen én op gewicht blijven en dat met gezond en lekker eten.

De 80/20 regel

In de weekmenu’s staan alleen maar gezonde ingrediënten zonder snelle koolhydraten en suikers. Het is gebaseerd op een koolhydraatarm dieet. Je leert eenvoudig om de balans te vinden zodat je ook op een feestje wel eens wat ongezonders kan eten zoals een bittergarnituur of een gebakje. De 80/20 regel gaat in dat geval op!

Wanneer je 80% van de tijd gezond eet mag je best 20% van de tijd andere keuzes maken.

Doe jij mee met 365 Dagen Gezond Slank dan kan je zelf  bepalen hoe lang. Je zit helemaal nergens aan vast en kan dus zo lang (of zo kort) mee doen als je zelf wilt. Vanaf 9,75 per maand ben je al lid en kan je gebruik maken van alle extra’s.

Ook meedoen? Je kan hier nog meer informatie vinden.

 

Over de auteur

Evelina Zinger

Naast het bloggen over alle thema's rond gezond leven coach ik ook (individueel en in groepsverband) over bewustwording in de breedste zin van het woord en geef ik workshops en lezingen. Deze combinatie geeft me heel veel voldoening.

In mijn vrije tijd lees ik graag: spirituele boeken met thema’s over bewustwording zoals: alles heeft een reden, je kunt overal van leren etc. maar ook management boeken (in de trant van: Hoe haal ik het beste uit mezelf, ondernemen met passie etc.). Ook ik leer elke dag weer bij en dat deel ik graag via Gezondblog!

7 Reacties

Klik hier om een reactie te plaatsen

  • Ik zit eraan te denken volgende week te starten met de koolhydraatarme menu’s, alleen vroeg ik me dan wel af hoeveel koolhydraten je dan per dag binnen kreeg omdat ik ook niet te laag wil zitten namelijk. Ik eet nu rond de 80-100 gram per dag.

    • Hallo Tessa,
      Ik ben niet van het tellen van wat dan ook dus eerlijk gezegd zal ik het je niet zo kunnen zeggen. Maar je kunt er vanuit gaan dat je niet te weinig kh binnenkrijgt. Ik heb hier nog even een link naar de pagina wat mijn mening is over kh-arm eten: https://www.gezondblog.nl/starten-koolhydraat-arm-eten/
      Dus wel de trage koolhydraten, maar niet de lege en snelle koolhydraten.
      Beantwoord dat je vraag? Anders hoor ik het graag!

  • Bedankt voor de tips! Ben van plan om volgende week ook met een soort gelijk menu te gaan starten. Ben mezelf nu dus zo goed mogelijk aan het inlezen.

    • Een koolhydraatarm dieet heeft over het algemeen een gunstige invloed op het cholesterol gehalte. Cholesterol in voeding hoeft namelijk je cholesterol waarde in je bloed niet te verhogen. De fabel dat verzadigde vetten zouden leiden tot een hoog cholesterol gehalte en hart- en vaatziekten komt uit verkeerd uitgevoerde studies van heel lang geleden.

Dit ben ik!

Diverse soorten ademwerk

ademworkshops Evelina zinger LCP

Zijn wij al vrienden?

Facebook Pagelike Widget

Zelf chocolade maken

Populaire onderwerpen

koolhydraatarm dieet