Effectief spierherstel -Dat doe je zo
Gezondheid MOVE

Effectief spierherstel? Dat doe je zo!

Wil jij spiermassa opbouwen? Het opbouwen van spiermassa is minder lastig dan veel mensen denken, maar je moet wel weten wat je doet. Na het lezen van dit blogartikel weet jij hoe je dit het beste aanpakt. Lees snel verder!

Doe een cooling-down na een training

Heb je gesport? Dan is het belangrijk dat je het herstel zo goed mogelijk inzet. Een cooling-down mag, hoe verleidelijk dit misschien ook kan zijn, daarom niet overgeslagen worden. Zorg ervoor dat je de afvalstoffen afvoert en tegelijkertijd nieuwe bouwstoffen en energie naar je spieren brengt. Dit hoeft niet ingewikkeld te zijn. Om de doorbloeding in je lichaam geleidelijk tot rust te brengen, en het risico op blessures te verkleinen, volstaat een combinatie van rustige cardio en wat (dynamische) rekoefeningen.

 

Wat moet ik eten voor een goed spierherstel?

Sporten vraagt veel van je lichaam: je verliest vocht en koolhydraten, omdat je zweet en energie verbrandt. Het is daarom belangrijk dat je goed van een training herstelt. Maar hoe doe je dat? Allereerst is het belangrijk om je gebruikte energievoorraden weer aan te vullen: drink voldoende en eet genoeg koolhydraten. Daarnaast heeft je lichaam meer eiwitten nodig; deze zorgen ervoor dat je spieren goed herstellen. De sportvoeding van Sportieve Voeding helpt je voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Een goed herstel zorgt voor betere prestaties. Je bent namelijk niet alleen mentaal en fysiek fitter maar je haalt ook meer uit je training en verkleint de kans op blessures.

 

Heb je al een koude douche overwogen na een training?

Je staat er wellicht niet direct bij stil, maar een koude douche nemen stimuleert een aantal belangrijke hormonen, zoals testosteron. Het koude water zorgt ervoor dat de bloedcirculatie goed gestimuleerd wordt. Daarbij worden afvalstoffen sneller afgevoerd. Het is weliswaar niet de meest comfortabele douche die je genomen hebt, maar het verkleint de kans op ontstekingen en je spieren herstellen sneller, wat het die paar minuten onder de koude waterstroom dubbel en dwars waard is. Succes!

Dit ben ik!

Artikelplaatsing op Gezondblog?

Gezondblog bereikt de doelgroep die gezondere en bewustere keuzes willen maken. Wil je een artikel plaatsen? Neem dan contact op met: evelina@gezondblog.nl

 

Zijn wij al vrienden?

Facebook Pagelike Widget
KokenKoken

Populaire onderwerpen

koolhydraatarm dieet