Handige tips voor beginners in de sportschool
Gezondheid MOVE

Handige tips voor beginners in de sportschool

Voor veel mensen is een essentieel deel van gezond leven de sportschool. De een doet het omdat ze grotere spieren willen, de ander is er voor cardio en sommige mensen willen gewoon afvallen.

Wat de reden ook is, veel van onze lezers komen in de sportschool of willen er graag heen gaan. Daarom hebben we gekozen om een blog te schrijven waarin we je een paar tips en tricks geven voor in de sportschool. Dus ben jij iemand die beter wil worden in de sportschool? Lees dan vooral even deze blog met tips die we speciaal voor jou geschreven hebben!

 

Blijf lekker bij jezelf (maar ook bij anderen)

Veel mensen maken dezelfde fout wanneer ze net beginnen in de sportschool. Je kijkt naar mensen die er al jaren rondlopen en uitzien als een marmeren beeld van David. Dit kan demotiverend werken omdat je jezelf constant vergelijkt met hun. Hou hier mee op! Zij zaten ook ooit op het punt waar jij nu zit. Blijf lekker bij jezelf en vergelijk je niet met hun. Dit betekent daarentegen niet dat je hun niet om hulp mag vragen, de meeste mensen vinden het écht niet erg om wat advies te geven aan nieuwe mensen in de sportschool. Dus blijf bij jezelf maar durf om hulp te vragen!

 

Supplementen kunnen je verder helpen

Is je doel een absolute kast worden? Of ben je op het cardio pad? Dan kan je een zetje in de goede richting gebruiken. Het wordt steeds populairder om supplementen te gebruiken in combinatie met je fitness regime. Hier is een duidelijke reden voor: supplementen worden en werken steeds beter! Zie het niet als een vervanger voor je trainschema, maar als een mooie aanvulling om nóg beter resultaat te behalen. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op de fitness supplementen van Kosso Nutrition. De reden hier voor is dat Kosso supplementen aanbiedt voor een sporter op elk niveau. Dus of je nou een beginnende of vergevorderde sporter bent, er is altijd wel een supplement bij hun die je nóg verder kan helpen!

 

Train je hele lichaam!

Je hebt het vast al eens gehoord: ‘never skip leg day’. Hoewel dit klopt, is het niet de gehele waarheid. Je moet namelijk geen enkele dag overslaan. Hiermee bedoelen we natuurlijk niet dat je perse zeven dagen per week in de sportschool moet zitten, maar dat je je gehele lichaam moet trainen. Iemand die enkel zijn of haar armen traint zal nooit kracht of stabiliteit in hun benen verbeteren. Deze vergelijking kan je eigenlijk over alles in je lichaam maken. Probeer een trainingsschema te maken waarmee je je hele lichaam dus traint. Dit kan zijn dat je elke keer in de sportschool je hele lichaam traint of je kiest er voor om bepaalde dagen toe te wijzen aan bepaalde spiergroepen.

 

Het gewicht wordt pas echt in de keuken verloren

Je verliest het echte gewicht in de keuken. De sportschool helpt zeer zeker om dingen te trainen zoals kracht, conditie en spierstabiliteit, maar als je doel gewichtsverlies is dan begint dat in de keuken. Een goed voedingsschema is ongelooflijk belangrijk om enerzijds de juiste vitaminen binnen te krijgen en anderzijds mindful te eten. Wil je meer weten over mindful eten? Slimme keus! Bekijk dan eens onze blog over mindful eten en de voordelen ervan.

Dit ben ik!

Artikelplaatsing op Gezondblog?

Gezondblog bereikt de doelgroep die gezondere en bewustere keuzes willen maken. Wil je een artikel plaatsen? Neem dan contact op met: evelina@gezondblog.nl

 

Zijn wij al vrienden?

Facebook Pagelike Widget
KokenKoken

Populaire onderwerpen

koolhydraatarm dieet