5 tips voor de overbezorgde moeder
Gezin Inspiratie LIFE

5 tips voor de overbezorgde moeder

Overbezorgdheid is een probleem dat in de 21e eeuw steeds vaker voorkomt. Hoe ga je het beste om met overbezorgdheid?

In dit artikel delen wij 5 tips die jou kunnen helpen!

 

De overbezorgde moeder: wat is er precies aan de hand?

Bezorgdheid is een heel belangrijk onderdeel van het moeder zijn. Maar té bezorgd zijn zal alleen maar averechts werken. Voor jezelf, en voor je kind.

Overbezorgdheid bij moeders is in veel gevallen te wijten aan het feit dat ze zich vaak druk maken over alles wat ze niet kunnen beheersen. Je ziet overal beren op de weg en bent continu bang dat je kind(eren) iets overkomt. Je maakt je druk om alles, zelfs om dingen die er niet zijn.

In veel gevallen zorgt de overbezorgdheid voor stress of emotionele problemen. Vaak heb je als moeder minder tijd om zelf af te koelen na bepaalde situaties. Hierdoor ben je sneller over je toeren en is het lastig om rustig met problemen om te gaan. Dit alles kan weer leiden tot spanning, angst en conflicten in huis. Bovenstaande maakt het soms moeilijk om er 100% voor je kind te zijn.

 

Wat kun je doen tegen overbezorgdheid?

Natuurlijk mag je bezorgd zijn om je kind, maar wanneer dit gevoel echt gaat overheersen kunnen onderstaande tips je misschien helpen.

  1. Veel moeders hebben te veel huishoudelijke taken op zich genomen. Wanneer jouw thuissituatie de mogelijkheid biedt, is het handig om deze taken wat meer te verdelen tussen jou en bijvoorbeeld je partner. Hierdoor krijg je wat meer tijd en rust.
  2. Zet de dingen waar je je zorgen om maakt voor jezelf op een rijtje en bedenk waarom je je hier druk over maakt. Is dit echt nodig maak je problemen die er eigenlijk (nog) niet zijn?
  3. Ontspanning: Ga eens een half uurtje of langer weg met je kinderen. Verken een nieuwe plek of doe iets dat je leuk vindt. Probeer even alles vergeten en gewoon alleen te genieten van het moment met je kind(eren).
  4. Probeer je kind ook stukje bij beetje los te laten, wanneer hij of zij oud genoeg is. Laat hem of haar bijvoorbeeld lekker buiten spelen met vriendjes of vriendinnetjes. Vind je dit nog te spannend? Dan zou een gps horloge kind van One2Track een goede optie zijn! Zo kun je je kind op een afstandje toch heel goed in de gaten houden!
  5. Mijn oma zij altijd: rust kan je redden. Als je de overbezorgdheid niet meer aankan, dan is het echt tijd om te gaan slapen. Hoe moeilijk ook, probeer jouw moment van rust te pakken. Ga desnoods even op de bank liggen of lees een boekje. Wanneer je lichaam weer een beetje is opgeladen kun je veel meer aan dan je denkt.

 

Biedt een GPS horloge voor kinderen dé oplossing?

Zoals je hierboven hebt gelezen is er niet één goede oplossing voor de overbezorgdheid. Toch zijn er opties die jou als moeder meer rust kunnen geven. Een GPS horloge is een veelgebruikt hulpmiddel voor kinderen vanaf een jaar of 4.

Een GPS horloge kan je helpen door meer rust te geven. Niet alleen biedt het horloge informatie over waar je kind zich bevindt, maar je kunt hem of haar ook gemakkelijk bereiken wanneer nodig én andersom.

Een GPS horloge is ook een goede oplossing voor kinderen die naar school gaan. Dure smartphones leiden een kind vaak af door alle spelletjes die je erop kunt spelen. Het GPS horloge van One2Track kan kinderen helpen om zich gedurende de dag beter te concentreren. Een GPS horloge is dus een uitstekende toevoeging voor overbezorgde ouders!

 

Image by cookie_studio on Freepik

Dit ben ik!

Artikelplaatsing op Gezondblog?

Gezondblog bereikt de doelgroep die gezondere en bewustere keuzes willen maken. Wil je een artikel plaatsen? Neem dan contact op met: evelina@gezondblog.nl

 

Zijn wij al vrienden?

Facebook Pagelike Widget
KokenKoken

Populaire onderwerpen

koolhydraatarm dieet