Wasbordje
EAT MOVE

De ultieme sixpack training

Het is het ideaalbeeld van mensen. Een buik die eruit ziet als een ouderwets wasbordje. Het hebben van zo’n wasbordje is vaak een doel op zichzelf, maar veel mensen krijgen het niet voor elkaar. Ik bestudeerde verschillende artikelen en (niet-medische) onderzoeken, waarbij een groep proefpersonen een bepaalde trainingsschema en voedingspatroon volgde.

Ik kwam tot een aantal verrassende conclusies en hoewel ik niet direct een wasbordje of sixpack nastreef, ben ik wel benieuwd naar de beste methode om dat te realiseren. Want de methode die het beste werkt om een wasbordje te creëren, is ook de beste methode om af te vallen en spieren te kweken. En daarmee slaan we direct de spijker op z’n kop…

Om buikspieren te kweken train je…

Je benen! Tja… ik durf te wedden dat je dat niet had verwacht 🙂 Je benen zijn namelijk grootverbruikers qua calorie consumptie en hoe groter je beenspieren, hoe meer calorieën je lichaam nodig heeft om ze te doorbloeden. Dat betekent dat je lichaam meer energie gaat verbruiken in ruststand. Veel bodybuilders beginnen dan ook met het trainen van hun bovenbenen. Het grote voordeel van deze spiergroep is dat je bovenbenen makkelijk te trainen zijn en snel kunnen groeien.

De meest effectieve manier om je beenspieren te trainen blijven de simpele, maar uiterst efficiënte leg squads. Zet je benen uit elkaar (voeten ter hoogte van je schouders) en door je hurken gaan met je handen vooruit. Doe dit iedere ochtend na je ontbijt zo’n 20 herhalingen en je voelt na een week het verschil. Als het je te makkelijk afgaat, kun je je lichaam verzwaren met gewichten. Maar zonder gewichten moet je al een heel eind komen.

Eiwitten

Eiwitten heb je nodig om je spieren te herstellen na een workout. Dit is echt niet alleen bedoeld voor mensen die uren in het krachthonk rondhangen! Neem iedere ochtend een eiwittenshake als ontbijt of aanvullend aan je ontbijt en je spieren groeien als kool! Kies wel de goede eiwitten, want je kunt ook eiwittenshakes kopen die bedoeld zijn om ‘aan te komen’. Met deze eiwitten zit je save en deze smaakt ook nog lekker.

Wil je echt tempo maken en deze zomer nog de eerste contouren op je buik zien verschijnen, dan is een paar weken een koolhydraatarm dieet een echte aanrader! Combineer dat met de rest van de tips uit dit artikel en je zult verrast zijn met het resultaat. Hier kan je meer informatie vinden over ons programma met koolhydraatarme weekmenu’s.

Oh ja… buikspieren trainen

Dit klinkt absurd… en dat weet ik ook wel… maar het trainen van je buikspieren is misschien wel het minst belangrijk. Iedereen heeft namelijk buikspieren en ze hebben ook ongetraind vorm. Weliswaar niet zo mooi rond, maar wel genoeg om er afgetraind uit te zien. Je doel moet dus niet zijn buikspieren kweken, maar vet verbranden waardoor je buikspieren weer zichtbaar worden. Goed nieuws, want niemand heeft zin om dagelijks 100 situps te doen 😉

Supplementen

olimp_cla_groenethee_lcarnitine_product

Verder zijn er nog een aantal supplementen die het proces kunnen versnellen. Wil je niets aan het toeval over laten en wil je zo snel mogelijk resultaat zien? Gebruik dan het volgende supplement gedurende een maandje om een flinke eerste slag te slaan. LET OP… de supplementen werken alleen in combinatie met een training en niet op zichzelf. Het zijn geen wondermiddeltjes.

Veelal worden er drie krachtige supplementen gebruikt door de pro’s om snel resultaat te krijgen… CLA, L-carnitine en Groene thee extract. Bij de Body & Fits shop hebben ze een product dat al deze drie supplementen bevat. Je kunt het hier vinden voor een hele redelijke prijs.

Succes met jouw wasbordje! 😀

Over de auteur

Nico Oud

Ik blog over gezond eten en gezonder leven. In het dagelijks leven ben ik een Business coach en founder van Springcast Podcast Hosting met een gezin. Druk dus! Lunch en diner afspraken zijn aan de orde van de dag. Maar ook de verleiding om na een dag hard werken iets makkelijks te eten. Mijn tips passen goed bij mensen met een druk leven die geen zin hebben om de hele middag in de keuken of in de sportschool te hangen. Je kunt meer van me lezen op Nico Oud

Dit ben ik!

Lifestyle Changing Program

Diverse soorten ademwerk

ademworkshops Evelina zinger LCP

Club Gezondblog

DIRECT TOEGANG

Tot alle gratis producten van Club Gezondblog!

VIP Club Gezondblog

Zijn wij al vrienden?

Facebook Pagelike Widget

Zelf chocolade maken

Populaire onderwerpen

koolhydraatarm dieet