Pasen
EAT

Geniet van al die paas lekkernijen zonder aan te komen. Deze 5 ultieme tips beperken de schade.

Je hebt van die dagen dat je gewoon even lekker uit de band moet springen. Lekker eten wat je wilt, zonder je daar schuldig over te voelen. Pasen, kerst, oud en nieuw… dat soort dagen. Je moet het jezelf ook gewoon gunnen. Met de 5 tips uit dit artikel beperk je niet alleen de schade, maar val je ook nog eens extra af in de dagen na Pasen.

Begin je ochtend goed

Bij uitstek Pasen is hier geschikt voor. Begin je dag met een paar eieren en wat plakken bacon. En ontbijt uiterlijk een uur na het opstaan. Dit zorgt ervoor dat je vetverbranding goed op gang komt. De bacon zorgt voor de vetverbranding, de eieren versterken dat effect en zorgen ervoor dat je niet volledig het pad kwijtraakt door je een verzadigd gevoel te geven. Voor een nog beter effect neem je bij je ontbijt nog een eiwittenshake. Je hebt namelijk zo’n 20 gram eiwitten nodig voor een optimaal effect.

Een uur na je ontbijt

Ongeveer een uur na je ontbijt neem je een glas verse jus of beter nog grapefruitsap. Citrus vruchten verlagen je GI index, waardoor je later minder last hebt van insuline pieken. Een klein glaasje is al voldoende.

Oefeningen

Verschillende onderzoeken wijzen uit dat als je een aantal korte, intensieve oefeningen doet direct voor het eten en anderhalf uur na het eten ervoor zorgt dat je spieren de koolhydraten/suikers direct opnemen. Deze suikers komen daardoor niet terecht in de lever, waardoor je insuline pieken voorkomt, geen energie opslaat in de vorm van vet en de energie voor een groot deel direct verbrand.

Doe 5 minuten voor de lunch en 90 minuten na de lunch 20 squads (door je knieën zakken) en 25 push-ups (schuin tegen een muur is voldoende).

Drink veel groene thee en koffie

Groene thee en cafeïne zorgen ervoor dat je stofwisseling sneller gaat draaien. Hierdoor wordt alle ‘rotzooi’ die tijdens pasen eet zo snel mogelijk je lichaam weer uitgewerkt. Drink dus de hele dag door groene thee en cafeïne. Drink je geen koffie? Koop dan deze cafeïne pillen. Je gaat er niet van stuiteren, maar het zorgt wel voor de verhoogde stofwisseling. Deze groene thee tabletten werken ook fantastisch.

Veel eten verhoogd je metabolisme

Als je tijdens Pasen 2 dagen echt helemaal los gaat qua calorieën, zal je metabolisme (en dus ook je vetverbranding) verhogen. Die verhoging van je metabolisme kan wel 48 uur doorgaan. En je lichaam zal door de grote hoeveelheid aan voeding minder vet opslaan, omdat het er vanuit gaat dat je voldoende voedsel voor de komende tijd hebt. Die verhoging van je metabolisme kun je dus in je voordeel gebruiken als je de dagen na Pasen gezond eet. Voor maximaal effect eet je die dagen volgens het eiwitten dieet. Grote kans dat je 7 dagen later minder weegt dan dat je voor Pasen woog.

Ik hoop dat deze tips ervoor zorgen dat je lekker kunt genieten van al het lekkers dat hoort bij pasen. Lees ook mijn artikel over hoe ik 6000 kCal eet om af te vallen.

Over de auteur

Nico Oud

Ik blog over gezond eten en gezonder leven. In het dagelijks leven ben ik een Business coach en founder van Springcast Podcast Hosting met een gezin. Druk dus! Lunch en diner afspraken zijn aan de orde van de dag. Maar ook de verleiding om na een dag hard werken iets makkelijks te eten. Mijn tips passen goed bij mensen met een druk leven die geen zin hebben om de hele middag in de keuken of in de sportschool te hangen. Je kunt meer van me lezen op Nico Oud

Dit ben ik!

Artikelplaatsing op Gezondblog?

Gezondblog bereikt de doelgroep die gezondere en bewustere keuzes willen maken. Wil je een artikel plaatsen? Neem dan contact op met: evelina@gezondblog.nl

 

Zijn wij al vrienden?

Facebook Pagelike Widget

Zelf chocolade maken

Populaire onderwerpen

koolhydraatarm dieet