Movement preparation
MOVE

Haal meer uit je training met ‘movement preparation’

Movement preparation bereidt je spieren voor op wat gaat komen. Zie het als een soort warming up, waarbij je de spieren verwarmt en activeert voor de inspanningen die volgen. Dit zorgt ervoor dat ook de ondersteunende spieren worden geactiveerd. Dit verbetert het functioneren van de spieren.

Een goede voorbereiding is natuurlijk het halve werk. Benieuwd hoe je goed van start kunt gaan met je training? Movement preperations zijn van belang voordat je start met een training.

Enkele voordelen van movement preparation zijn:

  • Voorbereiding op de training
  • Verhoogt bloedtoevoer naar de spieren.
  • Activeert de spieren en het zenuwstelsel

In de onderstaande video’s leggen wij drie verschillende movement preperations uit.

Video 1: Reverse lunge with lateral flexion

Video 2: Knee lift

Video 3: Hand walk forward

Over de auteur

Nico Oud

Ik blog over gezond eten en gezonder leven. In het dagelijks leven ben ik een Business coach en founder van Springcast Podcast Hosting met een gezin. Druk dus! Lunch en diner afspraken zijn aan de orde van de dag. Maar ook de verleiding om na een dag hard werken iets makkelijks te eten. Mijn tips passen goed bij mensen met een druk leven die geen zin hebben om de hele middag in de keuken of in de sportschool te hangen. Je kunt meer van me lezen op Nico Oud

Dit ben ik!

Artikelplaatsing op Gezondblog?

Gezondblog bereikt de doelgroep die gezondere en bewustere keuzes willen maken. Wil je een artikel plaatsen? Neem dan contact op met: evelina@gezondblog.nl

 

Zijn wij al vrienden?

Facebook Pagelike Widget
KokenKoken

Populaire onderwerpen

koolhydraatarm dieet