sport en voeding
MOVE

Update: Nadine’s personal training ervaring week 6

Hallo allemaal,

Hierbij weer even een update over mijn ervaring met het TLV-programma. Inmiddels zit ik in de 6e week en heb inmiddels veel geleerd van mijn personal trainers. Daarom even update over wat ik allemaal tot nu toe heb geleerd en hoe ik het ervaren heb.

Training:

De trainingen gaan goed al moet ik mijzelf zo nu en dan wel een gigantische schop onder de kont geven. ‘S ochtends een uur eerder uit bed of ’s avonds uit mijn werk hijs ik mijzelf ik mijn sportoutfit. Mijn oefeningen bestaan voornamelijk uit kracht training. Op het moment bestaat en training uit +- 15 oefeningen waarvan 8 tot de warming up behoren. Doordat het maar een paar oefeningen zijn is de drempel niet hoog om het toch te gaan doen. Je bent vervolgens wel bijna een uur bezig maar zo voelt dit niet. Elke week moet ik proberen om mijn gewichten te verzwaren. Ik train om de dag. Maandag krachttraining, woensdag hardlopen (interval) en vrijdag weer krachttraining. Het is belangrijk om je lichaam tussendoor een dag rust en herstel te gunnen en daarnaast is 8 uur slaap van essentieel belang voor herstel.

Lifestyle:

8 uur slaap, geen telefoons, computers en laptops in de buurt van je bed. Vermijd grote lichte beeldschermen vlak voor het slapen gaan. En minimaal 1 uur per dag tijd voor jezelf. In eerste instantie moest ik hier een beetje om lachen. Een uur voor mezelf was in mijn ogen echt onmogelijk. Hier heeft een dag nou eenmaal te weinig uren voor. Maar Bram en Melvin adviseerden mij toch om te proberen te beginnen met een kwartiertje voor mezelf. ‘Maakt niet uit wat het is als jij het maar leuk vindt om te doen.’ Eerst zat ik altijd voor het slapen gaan nog op mijn telefoon, waardoor ik vervolgens weer een uur later ging slapen dan gepland. Nu lees ik voor het slapen gaan een boek. Het maakt niet uit hoe vroeg ik op bed ga na wat lezen ben ik echt moe en slaap ik als een roosje. En dat kwartiertje voor mijzelf is heerlijk! Wat een rust! Ik kan niet wachten om op bed te gaan, terwijl ik anders niet naar boven te slepen was.

Voeding:

Een greep uit wat Bram en Melvin mij leren,

  • Minimaal 4 koppen groene thee, witte thee of verse munt thee per dag zonder zoetjes;
  • Frisdrank wordt uit je voedingspatroon gehaald;
  • 2 alcoholische dranken minder per dag (1 a 2 glazen rode wijn mag wel per dag)
  • 3 koppen koffie per dag minder wanneer je 5 of meer koppen koffie drinkt per dag;
  • 2 Tussendoortje (koek/snoep/chips) minder per dag en in de plaats daarvan 50 gram groenten
    en/of een gesloten handje ongezouten en ongebakken noten (maximaal 1 gesloten handje rauwe noten per dag)
  • Een ontbijt met havermout, griekse yoghurt of franse volle of magere kwark.
  • Eet 1 broodje per dag minder op het moment dat je 4 of meer broodjes per dag eet

S’ ochtends begin ik met een glas citroen water met een thee lepeltje sole (sole even Google’en. Echt super gezond;). Dan een lekkere kom Griekse yoghurt met wat fruit en noten of een kom havermout met appel en kaneel. Groene smoothies zijn mijn tussendoortjes hierdoor kan ik het goed vol houden tot de volgende maaltijd. ‘S ochtends maak ik ongeveer 700 ml groene smoothie. Dat verdeel ik over de dag, ’s ochtends een deel en ’s middags een deel. De Groene smoothies maak ik gewoon met wat ik op dat moment in huis heb. Fruit en groente in de blender en hoppakee!

Als lunch neem ik meestal een simpele salade met komkommer, tomaat en een eitje ( lees 3 eieren :). Voor het diner heb ik nog geen standaard. Het bestaat voornamelijk uit groente en vlees. Als ik lekker recepten ontdek en heb geprobeerd, laat ik het jullie zeker weten.

Tot zover mijn update! Heb je vragen? Stel ze gerust in de comments!

Liefs Nadine.

Over de auteur

Nico Oud

Ik blog over gezond eten en gezonder leven. In het dagelijks leven ben ik een Business coach en founder van Springcast Podcast Hosting met een gezin. Druk dus! Lunch en diner afspraken zijn aan de orde van de dag. Maar ook de verleiding om na een dag hard werken iets makkelijks te eten. Mijn tips passen goed bij mensen met een druk leven die geen zin hebben om de hele middag in de keuken of in de sportschool te hangen. Je kunt meer van me lezen op Nico Oud

Dit ben ik!

Lifestyle Changing Program

Diverse soorten ademwerk

ademworkshops Evelina zinger LCP

Club Gezondblog

DIRECT TOEGANG

Tot alle gratis producten van Club Gezondblog!

VIP Club Gezondblog

Zijn wij al vrienden?

Facebook Pagelike Widget

Zelf chocolade maken

Populaire onderwerpen

koolhydraatarm dieet