Last Updated on: 9th april 2016, 11:10 am
Coca-Cola werkt samen met fitness- en voedingsexperts, die Coca-Cola’s frisdrank betaald aanprijzen.
Verschillende deskundigen schreven in februari online artikelen voor deAmerican Heart Month. In veel artikelen werd een mini-blikje cola als idee voor ‘tussendoortje’ geopperd. Dat terwijl de grote frisdrankfabrikant medeverantwoordelijk wordt gehouden voor de huidige obesitascijfers in Amerika.
Een woordvoerder van Coca-Cola vergeleek de stukken, die ook in grote kranten verschenen, met de manier waarop televisieprogramma’s producten aanprijzen. “We hebben een netwerk van diëtisten waar we mee samenwerken. Elk groot bedrijf werkt samen met bloggers of heeft betaalde sterren .”
Het bedrijf weigert inzicht te geven in de prijsafspraken.
Kleine blikjes
De focus in de berichten ligt op kleinere blikjes. Suikerhoudende drankjes liggen onder vuur door hun bijdrage aan obesitas cijfers in Amerika. De kleine blikjes zouden ervoor moeten zorgen dat je zonder schuldgevoel cola kan drinken.
Coca-Cola zag het aantal liters verkochte frisdrank in Amerika sinds 2002 niet meer stijgen. Kleinere blikjes zorgen voor meer omzet.
Juiste keuzes
“We helpen mensen met het maken van keuzes die juist zijn voor hen. Gezondheidsdeskundigen helpen context te geven aan de nieuwste wetenschap rondom onze producten.” Laat Coca-Cola weten in een statement.
Verschillende auteurs van de berichten waarin Coca-Cola wordt aangeprezen, stellen zich voor als consultant voor voedingsbedrijven, waaronder Coca-Cola.
Bron: Nu.nl