7x7 Afslank receptenboek review
EAT

7×7 afslank receptenboek review

In de afgelopen maanden ben ik regelmatig geattendeerd op het 7×7 afslank receptenboek van Jasper Alblas. Ik werd benaderd door mensen die er goede ervaringen mee hadden, maar ook door mensen die nieuwsgierig waren naar mijn visie op de methode die het 7×7 afslank receptenboek toepast. Je leest in deze review mijn bevindingen.

Dit is de ‘7×7 Afslank receptenboek’ review. Er zijn inmiddels zoveel afslankmethoden en minstens zoveel receptenboeken, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Het gebeurt dan ook regelmatig dat ik een boek aanschaf dat een verspilling van mijn tijd en geld is. Daarom heb ik het 7X7 Afslank receptenboek ook een tijdje links laten liggen. Op het eerste oog leek het niet zo bijzonder, maar steeds meer volgers van Gezondblog begonnen mij op het boek te attenderen omdat zij er geweldige resultaten mee behaalde. Tijd om het boek aan een kritische review te onderwerpen!

De auteur achter het 7×7 Afslank receptenboek

Jasper Alblas beschrijft zichzelf als een “normale jongen” die de kennis deelt die hij heeft opgedaan tijdens zijn eigen zoektocht naar een gezonder leven. Hij heeft dus geen studie gedaan op dit gebied. Dit is voor mij geen nadeel… sterker nog… het is eerder een voordeel. Veel van de voeding studies zijn nog gebaseerd op zeer gedateerde kennis, terwijl er iedere week nieuwe inzichten worden gepubliceerd. Je ziet dan een nieuwe generatie opstaan die geen voedingsstudie hebben afgerond, maar zelf op basis van die wetenschappelijke publicaties gaan experimenteren. Meestal leidt dat tot deze, vaak zeer efficiente, afvalmethoden.

Op basis van de artikelen die Jasper op zijn blog schrijft, kun je opmaken dat Jasper bij deze groep hoort. Veel van zijn artikelen verwijzen naar wetenschappelijke publicaties over voeding en afvallen. Op basis van zijn profiel kan ik nog niet veel zeggen, maar de eerste signalen zijn positief! We gaan verder met de inhoud van het boek.

De review van Het 7X7 Afslank receptenboek

7X7 afslank receptenboek reviewHet boek staat vol met heerlijke, gezonde recepten. Het leuke aan het boek is dat de meeste recepten in een handomdraai te maken zijn. Wel zo makkelijk als je een drukke bestaan hebt. Maar wat me nog het meeste opviel is dat recepten ook prima passen bij mensen met een wat krapper budget. Sterker nog… ik denk dat je er zelfs wel wat centen mee kan besparen en dan heb je aan het eind van het dieet zomaar het boek terug verdiend.

Val je er twee kilo per week mee af? In mijn geval niet. Ik denk dat het realistischer is om te rekenen op 1,2 á 1,5 KG per week. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel 2 KG per week afvallen, maar dat gaat niet iedereen lukken. Maar als je zo’n 1,5 KG per week kunt verliezen, doe je het harstikke goed.

Is het de ultieme methode? Dat valt mijn inziens wel mee. Het dieet lijkt heel erg op een aantal andere dieten die op het zelfde principe gebaseerd zijn. Jasper onderscheid zich met zijn boek op prijs. Zijn boek is beduidend goedkoper dan de alternatieven. Daarnaast biedt Jasper een receptenboek aan waarin je als lezer bij de hand wordt genomen.

De methode

De methode die wordt toegepast is een bewezen methode, waarbij je (tijdelijk) de suikers links laat liggen. De methode is beter bekend als koolhydraatarm dieet en staat wereldwijd bekend als meest efficiënte methode om af te vallen. ’s Werelds meest vooraanstaande artsen en diëtisten zijn het erover eens… het zijn niet de vetten die ons dik maken, maar de suikers. Het 7×7 afslank receptenboek is qua methode dan ook niet bijzonder. De prijs van het boek en Nederlandse recepten wel.

Conclusie

De conclusie van de 7X7 Afslank receptenboek review is als volgt: Het is niet het meest unieke boek dat ik heb gelezen, maar de zeer gunstige prijs en de geweldige resultaten zijn de kracht van dit boek. Niet voor niets krijg ik er zoveel aanbevelingen over. Volgens de website van Jasper zijn er inmiddels al 5000 mensen met zijn methode afgevallen. Ik zal zeker een groot aantal van zijn recepten op regelmatige basis eten.

Voor wat betreft het afvallen, is dit boek ideaal als je in 8 weken zo’n 12 kg wilt kwijtraken. In de eerste twee weken gebeurt er niet zoveel, maar daarna gaat het los en verdwijnt het vet als sneeuw voor de zon.

Ik kan dit boek aan iedereen aanbevelen die snel 10 – 12 kg wil afvallen.

Je kunt het boek hier kopen.

Over de auteur